ΤΟΠΙΚΑ posted by

Πλήθος πιστών στον Άγιο Λουκά στην Παναγία Δοβρά

Πλήθος πιστών στον Άγιο Λουκά στην Παναγία Δοβρά

Το απόγευμα της Τρίτης, 13ης Μαΐου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον Εσπερινό και στην καθιερωμένη Παράκληση του Αγίου Λουκά του Ιατρού στον Ιερό Ναό του στην Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά Βεροίας.

Πλήθος κόσμου προσήλθε, όπως κάθε Τρίτη απόγευμα, για να προσκυνήσει τα χαριτόβρυτα Ιερά Λείψανα του Θαυματουργού Αγίου Λουκά, να ζητήσει τη θεραπευτική του χάρη και να τον ευχαριστήσει για τα πολυάριθμα θαύματα που επιτελεί καθημερινά.

Στο τέλος του Εσπερινού, ο Σεβασμιώτατος ανακοίνωσε στους ευσεβείς πιστούς ότι η Ιερά Μονή της Παναγίας Δοβρά θα έχει την ύψιστη ευλογία να φιλοξενήσει τη χαριτόβρυτη Τιμία Χείρα του Αγίου Ιερομάρτυρος Χαραλάμπους του Θαυματουργού, η οποία φυλάσσεται στην ιστορική Ιερά Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου Καλαβρύτων. Η Τιμία Χείρα θα μεταφερθεί με την ευκαιρία της τοπικής εορτής της Μετακομιδής των Ιερών Λειψάνων του Αγίου Λουκά του Ιατρού στην Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά προκειμένου οι ευλαβείς προσκυνητές να λάβουν τη χάρη και την ευλογία από δύο μεγάλους θαυματουργούς Αγίους.

Η επίσημη υποδοχή της Τιμίας Χειρός του Αγίου Χαραλάμπους θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 29 Μαΐου στις 7:00 μ.μ., στον αύλειο χώρο του πανηγυρίζοντος Ιερού Ναού του Αγίου Λουκά του Ιατρού, όπου και θα τελεστεί Μέγας Πολυαρχιερατικός Εσπερινός, ενώ το Ιερό Λείψανο θα παραμείνει στον Ιερό Ναό έως και το βράδυ της Κυριακής 1ης Ιουνίου, και καθημερινά θα τελούνται Ιερές Ακολουθίες. Ο Ιερός Ναός θα παραμένει ανοιχτός από την Παρασκευή 30 Μαΐου έως και την Κυριακή 1η Ιουνίου, από τις 7:00 π.μ. έως τις 9:00 μ.μ., ώστε όλοι οι πιστοί να έχουν την ευκαιρία να προσκυνήσουν και να δεχθούν τη χάρη των Αγίων.

Δείτε εικόνες του Κοσμά Καραγιάννη:

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Παντελεήμων κηρύττοντας τον θείο λόγο ανέφερε: Ψάλαμε καί σήμερα τήν Παρά­κλη­ση τοῦ ἁγίου μας, τοῦ ἁγίου Λουκᾶ τοῦ ἰατροῦ καί θαυ­μα­τουρ­γοῦ. Tά ἀναρίθμητα θαύ­μα­­­­τα, πού ἐπιτελεῖ τό ἱερό λεί­ψα­νό του καί ἡ ἐπίκληση τῶν πρε­σβε­ιῶν του, ἐπι­βεβαιώνουν τή χά­ρη τήν ὁποία ἔχει λάβει ἀπό τόν Χριστό ἀλλά καί τόν λόγο τοῦ Κυ­ρίου πρός τούς μα­θη­τές του ὅτι «ὁ πι­στεύων εἰς ἐμέ τά ἔργα ἅ ἐγώ ποιῶ κἀκεῖνος ποιή­σει καί μείζονα τού­των ποιήσει».

Ὅλοι ζητοῦμε θαύματα στή ζωή μας καί ὅλοι παρακαλοῦμε τόν ἅ­γιο Λουκᾶ καί τούς ἄλλους ἁγί­ους τῆς Ἐκκλησίας μας νά κάνουν γιά χάρη μας ἕνα θαῦμα. Ποιά εἶ­ναι ὅ­μως ἡ στάση μας, ὅταν τό θαῦ­μα πού ζητοῦμε γίνεται;

Ἄς ἀκούσουμε τί λέ­γει ὁ ἅγιος Λου­κᾶς σχετικά μέ τό θέμα αὐτό, παίρνοντας ἀφορμή ἀπό τό θαῦμα τῆς θερα­πεί­ας τοῦ πα­ραλυ­τι­­κοῦ πού ἀκού­σαμε στό εὐ­­αγγελικό ἀνά­γνωσμα τῆς προ­χθε­­σι­νῆς Κυ­­­ρια­κῆς.

Ὁ ἄνθρωπος αὐτός πού ὁ Χριστός «ἤγειρε ἀπό τήν κλίνη τῆς βαρειᾶς ἀσθενείας, συνήργησε», γράφει ὁ ἅγιος Λουκᾶς, «μέ τούς ἀρ­χιερεῖς, πού ἀντιδροῦσαν γιά θαύ­μα­τα τοῦ Χριστοῦ κατά τήν ἡμέρα τοῦ Σαβ­βά­του», καθώς ὅταν τούς ἐπισκέ­φθηκε μετά τή θεραπεία του δέν ὁμολόγησε ποιός ἦταν αὐτός ὁ ὁποῖ­ος τόν θεράπευσε, «ἐκδηλώ­νο­ντας με­γάλη ἀχαριστία πρός τόν Με­γά­λο Εὐεργέτη.

Ἡ ἀχαριστία», συνεχίζει ὁ ἅγιος Λουκᾶς, «εἶναι γνώρισμα πάρα πολ­­­λῶν ἀνθρωπίνων καρδιῶν. … Γιά ποιό λόγο λοιπόν οἱ ἄνθρωποι εἶναι ἀγνώμονες; Γιά ποιό λόγο συ­­χνά ἀνταποδίδουν κακία στό κα­­λό καί ὄχι σπάνια κακολογοῦν τούς εὐ­εργέτες τους; Στή βάση τῆς ἀχα­ριστίας», παρατηρεῖ ὁ ἅγιος, «βρί­σκε­ται ὁ ἐγωισμός, γιατί αὐτοί στούς ὁποίους προσ­φέ­ρεται εὐερ­γε­σία, συχνά δέν βλέ­πουν σ᾽αὐτήν τίποτε τό ἰδιαί­τερο. Ἔχουν μεγά­λη ἰδέα γιά τόν ἑαυτό τους, λίγο σκέ­φτονται καί νοιά­ζονται γιά τούς ἄλλους, θεωρώ­ντας ὅτι ὅλοι εἶναι ὑποχρεωμένοι νά τούς δί­νουν προ­σοχή. Κάθε εὐ­εργεσία τή θεωροῦν μηδαμινή καί τήν λαμ­βά­νουν ὡς ὀφειλό­μενη.

Μομφή πρός ἐμᾶς», ὅταν δέν ἀνα­γνωρίζουμε τήν εὐεργεσία πού μᾶς ἔγινε, «μπορεῖ νά εἶναι τό πα­ρά­δειγ­μα πολλῶν ἀνθρώπων πού δέν ἀνή­κουν στήν Ἐκκλησία τοῦ Χρι­στοῦ. Διότι ἡ ζωή μοῦ ἀπέ­δει­ξε», συνε­χίζει ὁ ἅγιος Λουκᾶς, «ὅτι αὐτοί οἱ ἄνθρωποι, οἱ ὁποῖοι δέν γνωρί­ζουν τόν Χριστό, ἐνίοτε εἶναι πολύ περισσότερο εὐγνώμο­νες πρός τούς εὐεργέτες τους, σέ σχέ­ση μέ τούς ὀρθοδόξους. Καί ἐ­μεῖς, οἱ χρι­στιανοί, πρέπει νά δι­δαχθοῦμε ἀπό τό παράδειγμα τῶν μή χριστια­νῶν καί ἐπίσης ἀπό τά ζῶα.

Πόσο συγ­κι­νητική εἶναι ἡ εὐγνω­μο­σύνη τους γιά κάθε εὐεργεσία πού τούς παρέχουμε!

Στό βίο τοῦ ὁσίου Γερασίμου τοῦ Ἰορδανίτου», γράφει ὁ ἅγιος, «ἀ­να­­φέρεται μία ἐκπληκτική ἱστο­ρία. Κάποτε ὁ Ἅγιος εἶδε ἕνα λιοντάρι, τό ὁποῖο κειτόταν στήν ἄμμο καί ἔγλειφε τό πόδι του, στό ὁποῖο εἶ­χε μπεῖ μία ἀγκίδα καί τό ἄγριο ζῶο δέν μποροῦσε νά τήν βγάλει καί ὑπέφερε πολύ. Ὁ ἅγιος Γερά­σι­μος πῆγε πρός τό λιοντάρι καί ἔ­βγα­λε τήν ἀγκίδα. Καί τί συ­νέ­βη λοι­πόν; Στό ἑξῆς τό λιοντάρι προσ­­­κολή­θη­κε στόν ἅγιο Γεράσιμο μέ ἀσυνήθι­στη εὐγνωμοσύνη καί μέ­χρι τόν θά­νατο τοῦ ἀσκητῆ δέν ἀπομακρυ­νόταν ἀπό αὐτόν. Καί ὅταν ὁ ἅγιος Γεράσιμος κοιμήθηκε, τό λιοντάρι παρέμεινε ἐπάνω στόν τάφο του καί τελικά πέθανε καί τό ἴδιο».

Οἱ ἄνθρωποι ὅμως εἴμαστε συ­χνά ἀγνώμονες λόγω τοῦ ἐγωι­σμοῦ μας. «Ὅταν ὁ Χριστός θερά­πευσε τούς δέκα λεπρούς γνώριζε ὅτι οἱ ἐννέα ἐξ αὐτῶν δέν θά ἐπι­στρέ­ψουν γιά νά ἀποδώ­σουν δόξα στόν Κύριο, ἀλλά παρ᾽ ὅλα αὐτά τούς θεράπευσε ὅλους. Ἐξέχυσε τό ἄμε­τρο ἔλεός του πάνω σέ ὅλους, προ­σέφερε τήν ἁγία του ζωή γιά τούς ἁμαρτωλούς καί τούς ἀχάρι­στους. Φρικτά βασανιζόταν πάνω στόν Σταυρό τοῦ Γολγοθᾶ γιά χά­ρη ἡμῶν τῶν ἀναξίων, γιά χάρη ἐκεί­νων πού τόν ἀπέρριψαν καί τόν πρόδωσαν.

Συνεπῶς ἡ ἀνθρώπινη ἀχαριστία εἶναι σταγόνα στή θάλασσα τοῦ ἐλέ­ους τοῦ Θεοῦ. Καί ὅπως δέν μποροῦμε νά θολώσουμε τή θά­λασ­σα, ρίχνοντας σ᾽ αὐτή μία χού­φτα ἄμμου ἤ κάτι ἀκάθαρτο, ἔτσι δέν μπορεῖ καθόλου ἡ ἀνθρώπινη ἀχαριστία νά θολώσει τό ἀπέ­ρα­ντο ἔλεος τοῦ Θεοῦ πρός ἐμᾶς. Αὐ­τό πρέπει νά τό θυμόμαστε. Μπρο­στά στά πνευματικά μας μάτια πρέ­πει πάντα νά βρίσκεται ὁ Χρι­στός, πού πέθανε στόν Σταυρό τοῦ Γολγοθᾶ γιά μᾶς τούς ἀχάριστους.

Καί ἐάν παίρνουμε παράδειγμα ἀπό ὅσους θεωροῦν τήν εὐγνω­μο­σύνη ἠθική ὑποχρέωση, τότε τό ἔλεος τοῦ Θεοῦ», θά μᾶς συνο­δεύει στή ζωή μας.

Γι᾽ αὐτό, ἄς μήν ξε­χνοῦμε ποτέ τήν εὐγνωμοσύνη γιά ὅ,τι ἀπολαμ­βάνουμε στή ζωή καί ὄχι μόνο γιά τά μεγάλα θαύ­μα­τα πού ζοῦμε, γιατί καί ἡ ζωή μας καί ἡ ὕπαρξή μας στόν κόσμο εἶναι μία εὐεργεσία τοῦ Θεοῦ γιά τήν ὁποία ἔχουμε χρέος νά τόν εὐ­χαριστοῦμε καί νά τόν δοξάζου­με καθημερινά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *