ΠΟΛΙΤΙΚΗ posted by

Με τον Ταχιάο συναντήθηκε η Αραμπατζή: Αναφέρθηκε στα προβλήματα της Ημαθίας

Με τον Ταχιάο συναντήθηκε η Αραμπατζή: Αναφέρθηκε στα προβλήματα της Ημαθίας

Από το πολιτικό γραφείο της βουλευτή Ημαθίας της Ν.Δ. Στέλλας Αραμπατζή, ανακοινώθηκαν τα εξής:

Η Βουλευτής Ημαθίας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Στεργιανή Αραμπατζή πραγματοποίησε συνάντηση, με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Νίκο Ταχιάο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η Βουλευτής κατέθεσε σχετικό Υπόμνημα προς τον Υφυπουργό με τα κυριότερα και σημαντικότερα προβλήματα του Ν. Ημαθίας.

Η κ. Αραμπατζή, μεταξύ άλως αναφέρθηκε εκτενώς:

1) Στην ανάγκη σύνδεσης του δρόμου της Νάουσας με την Εγνατία ΟδόΕίναι υψίστης πολιτικής προτεραιότητας η κατασκευή των 8.9. χιλιομέτρων του δρόμου Πατρίδα-Εγνατία, καθώς η υφιστάμενη κατάσταση μπλοκάρει και καθυστερεί αρκετά την ομαλή διέλευση των επιβατικών, αγροτικών και εμπορικών φορτηγών-οχημάτων, δημιουργεί τεράστια καθημερινή ταλαιπωρία στους κατοίκους ενώ ταυτόχρονα η διέλευση από τον παλιό δρόμο είναι πια σοβαρό πρόβλημα οδικής ασφάλειας για τους κατοίκους της Νάουσας.

2) Στην Γέφυρα του Ποταμού Αλιάκμονα: Η Γέφυρα του ποταμού Αλιάκμονα κατασκευάστηκε στα μέσα της δεκαετίας το 1950. Το 2010 είχε πραγματοποιηθεί μελέτη από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για την κατασκευή μεταλλικής πεζογέφυρας που θα εφαπτόταν στη φέρουσα κατασκευή και η οποία θα διευκόλυνε την διέλευση των πεζών. Η κ. Αραμπατζή μέσω του Υπομνήματος που κατέθεσε αιτήθηκε την διεξαγωγή της μελέτης για τη στατικότητα της γέφυρας και την υλοποίηση του έργου της κατασκευής της μεταλλικής πεζογέφυρας.

3) Στην Διαπλάτυνση της γέφυρας στην Αράπιτσα ( Νάουσα) που συνδέει την πόλη με το νοσοκομείο. «Η οδική κυκλοφορία των οδών Μεγ. Αλεξάνδρου και Νοσοκομείου, οι οποίες είναι διπλής κατεύθυνσης ,πραγματοποιείται εκ περιτροπής  από το μονής λωρίδας  γέφυρα.  Kαθίσταται προφανής η αναγκαιότητα και σκοπιμότητα σχεδιασμού και κατασκευής νέας γέφυρας σε παρακείμενη θέση με τις απαιτούμενες προσβάσεις και σύνδεση με το οδικό δίκτυο της περιοχής, η οποία να ικανοποιεί υπάρχουσες και προβλεπόμενες λειτουργικές-κυκλοφοριακές ανάγκες».

4) Στην Κατασκευή γέφυρας στην περιοχή Παλαιού Προδρόμου, που καταστράφηκε σε πλημμύρα, με αποτέλεσμα να γίνεται πάνω από 20 χιλιόμετρα παράκαμψη για τους κατοίκους της περιοχής. Κρίνεται επείγουσα και αναγκαία η χρηματοδότηση για την κατασκευή μίας νέας σύγχρονης γέφυρας στον Παλαιό Πρόδρομο του Δήμου Αλεξάνδρειας, η οποία εξασφαλίζει τόσο την οδική ασφάλεια όσο και την διευκόλυνση της καθημερινότητας των κατοίκων.

5) Στην μελέτη-κατασκευή του αρδευτικού έργου Βεργίνα-Αιγινίου. Η Βουλευτής ζήτησε να ενημερωθεί επίσημα για το στάδιο που βρίσκεται το αρδευτικό έργο «Βεργίνα-Αιγίνιο».

Τέλος, η κ. Αραμπατζή ζήτησε από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να ενταχθούν όλα τα παραπάνω έργα στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ ταυτόχρονα αιτήθηκε την άμεση σύσταση κλιμακίου μηχανικών και μελετητών από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επί του πεδίου για να διεξαχθεί η εκτίμηση των εν λόγω έργων για την κατασκευή τους.

ΥΠΟΜΝΗΜΑ:

Προς τον Υφυπουργό Υποδομών & Μεταφορών.

Κ. Νικο Ταχιάο.

Προβλήματα-Προτεραιότητες Ν. Ημαθίας.

1) Απαραίτητη η σύνδεση του δρόμου της Νάουσας με την Εγνατία Οδό.  Είναι υψίστης πολιτικής προτεραιότητας η κατασκευή των 8.9. χιλιομέτρων του δρόμου Πατρίδα-Εγνατία, καθώς η υφιστάμενη κατάσταση μπλοκάρει και καθυστερεί αρκετά την ομαλή διέλευση των επιβατικών, αγροτικών και εμπορικών φορτηγών-οχημάτων, δημιουργεί τεράστια καθημερινή ταλαιπωρία στους κατοίκους ενώ ταυτόχρονα η διέλευση από τον παλιό δρόμο είναι πια σοβαρό πρόβλημα οδικής ασφάλειας για τους κατοίκους της Νάουσας.

2) Η Γέφυρα του ποταμού Αλιάκμονα: Μόλις 8 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά από την πόλη της Βέροιας, μετά το χωριό Αγία Βαρβάρα, στα λεγόμενα «Στενά» του Αλιάκμονα, μια στενή και αρκετά απόκρημνη χαράδρα ανάμεσα στα Πιέρια Όρη και στο Βέρμιο, βρίσκεται η γέφυρα του Αλιάκμονα, η οποία κατασκευάστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1950.  Το 2010 πραγματοποιήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μελέτη για την κατασκευή μεταλλικής πεζογέφυρας που εφάπτεται στη φέρουσα κατασκευή, η οποία θα διευκολύνει την πρόσβαση και θα διασφαλίσει την ασφάλεια που χρησιμοποιούν τον δρόμο αυτό καθημερινά (αθλητικές δραστηριότητες, τουριστικό θέρετρο).  Κρίνεται, λοιπόν, να διεξαχθεί μελέτη για τη στατικότητα της γέφυρας λόγω παλαιότητας της κατασκευής.

3)  Διαπλάτυνση της γέφυρας στην Αράπιτσα ( Νάουσα) που συνδέει την πόλη με το νοσοκομείο. Ο ποταμός Αραπίτσα διασχίζει τον αστικό ιστό της πόλης της Νάουσας και διέρχεται περίπου 100 m βόρεια του Νοσοκομείου . Η γέφυρα που βρίσκεται στη θέση αυτή (γέφυρα Νοσοκομείου), συνδέει οδικά το Νοσοκομείο με το κέντρο της πόλης και με την είσοδο της από την επαρχιακό οδό Βέροιας – Έδεσσας, μέσω της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου. Στην περιοχή του Νοσοκομείου και, ειδικότερα, μεταξύ αυτού και του ποταμού λειτουργούν υπερτοπικής εμβέλειας εγκαταστάσεις πολιτιστικών δραστηριοτήτων σε δυο  αποκατεστημένα βιομηχανικά συγκροτήματα (ΕΡΙΑ, ΒΕΤΛΑΝΣ), ενώ σε συνέχεια της βόρειας όχθης του ποταμού εκτείνεται το Δημοτικό Πάρκο σε επιφάνεια 30 στρεμμάτων με πλούσια χλωρίδα και πανίδα και εγκαταστήσεις αναψυχής. Η επικοινωνία και η πρόσβαση όλων των  παραπάνω χώρων συγκέντρωσης εξυπηρετείται σε σημαντικό βαθμό, από υφιστάμενη γέφυρα πλάτους οδοστρώματος μόλις 3,60μ. με εκατέρωθεν πεζοδρόμια για την πεζή  κυκλοφορία.  Η οδική κυκλοφορία των οδών Μεγ. Αλεξάνδρου και Νοσοκομείου , οι οποίες είναι διπλής κατεύθυνσης ,πραγματοποιείται εκ περιτροπής  από το μονής λωρίδας  γέφυρα.  Το οδόστρωμά της έχει διαμορφωθεί επάνω σε μια προϋφιστάμενη λίθινη τοξωτή γέφυρα με αμφίπλευρη προσθήκη πεζοδρομίων σε μεταλλική φέρουσα  υποδομή. Δεδομένου ότι, δυνατότητα βελτίωσης της υφιστάμενης γέφυρας και προσαρμογής της στις σύγχρονες προδιαγραφές και απαιτήσεις, πρακτικά, δεν υπάρχει, καθίσταται προφανής η αναγκαιότητα και σκοπιμότητα σχεδιασμού και κατασκευής νέας γέφυρας σε παρακείμενη θέση με τις απαιτούμενες προσβάσεις και σύνδεση με το οδικό δίκτυο της περιοχής, η οποία να ικανοποιεί υπάρχουσες και προβλεπόμενες λειτουργικές-κυκλοφοριακές ανάγκες.

4) Κατασκευή γέφυρας στην περιοχή Παλαιού Προδρόμου, που καταστράφηκε σε πλημμύρα, με αποτέλεσμα να γίνεται πάνω από 20 χιλιόμετρα παράκαμψη για τους κατοίκους της περιοχής. Κρίνεται επείγουσα και αναγκαία η χρηματοδότηση για την κατασκευή μίας νέας σύγχρονης γέφυρας στον Παλαιό Πρόδρομο του Δήμου Αλεξάνδρειας. Η κατασκευή της νέας γέφυρας στον Παλαιό Πρόδρομο θα αποτελέσει ένα ακόμη σημαντικό έργο για την οδική ασφάλεια και την διευκόλυνση της καθημερινότητας των κατοίκων.

5) Η Κυβέρνηση αφουγκραζόμενη στο αίτημα πολλών δεκαετιών των κατοίκων Νότια του Αλιάκμονα ανταποκρίθηκε για την μελέτη-κατασκευή του αρδευτικού έργου Βεργίνα-Αιγινίου. Σε ποιό στάδιο βρίσκεται το θέμα του αρδευτικού έργου ” Βεργίνα Αιγίνιο” το οποίο θα ωφελήσει χιλιάδες στρέμματα, τα οποία αρδεύονται με γεωτρήσεις και για τα οποία οι αγρότες δαπανούν τεράστια ποσά ηλεκτρικής ενέργειας. Τα οφέλη είναι τεράστια για τους αγρότες-παραγωγούς, της περιοχής.

Είναι Επείγουσα ανάγκη να ενταχθούν όλα τα παραπάνω έργα στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Καθίσταται απαραίτητη η σύσταση κλιμακίου μηχανικών και μελετητών από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επί του πεδίου για να διεξαχθεί η εκτίμηση των εν λόγω έργων για την κατασκευή τους.

1 Comment

  • 1.Καλά και αναγκαία τα προτεινόμενα ΄Εργα, αλλά με το γιοφύρι της ΄Αρτας τι θα γίνει? Θα ενδιαφερθεί κάποτε κάποιος να μεριμνήσει για την κατασκευή του? Αναφέρομαι φυσικά για την γέφυρα του Λουδία (Νέα Ζωή) δίπλα από το NESTLE, η οποία συνδέει δύο Νομούς, Ημαθίας-Θεσ/νίκης, με μεγάλη κυκλοφοριακή κίνηση, αλλά και πολύ μεγάλους κινδύνους κατά την διέλευσή της λόγω στενότητας.
    2. Επίσης ο δρόμος Γιαννιτσών-Αλεξανδρείας-Εγνατία ο οποίος δέχεται πολύ μεγάλο όγκο μεγάλων φορτηγών-νταλίγκες,καθίσταται άκρως επικίνδυνος, λόγω στενότητας σε πολλά σημεία και επιβάλλεται αμεσότατα τόσον η διαπλάτυνσή του, όσον και η εξ υπαρχής κατασκευή του με προδιαγραφές περιφερειακής οδού με τσιμεντένιο διαχωριστικό μεταξύ τους. ο ίδιος δύο φορές υπήρξα θύμα τροχαίου, μία με ισόβιο τραυματισμό και μία από παρ΄ολίγον κυριολεκτικά λιντσάρισμα από νταλίγκα.
    3. Ακόμη, τι θα γίνει με το τριεθνές στην σιδηροδρομκή διάβαση στο “Πανόραμα” στην Αλεξάνδρεια, όπου έχουν γίνει άπειρα και θανατηφόρα δυστυχήματα. Δεν μπορούν να κάνουν μία διαμόρφωση του χώρου, όπως στου Μπαλτζή και να λυθεί άπαξ διά παντός ένα από τα σοβαρότερα διαχρονικά τροχαία προβλήματα-δυστυχήματα στην Αλεξάνδρεια?
    4. Οι ανωτέρω Επισημάνσεις είναι ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ όλων των κατοίκων της περιοχής και απευθύνονται τόσον προς τους 4 Βουλευτές του Νομού, όσον και προς τόν Αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας και προς τους Δημοτικούς ΄Αρχοντες του Δήμου Αλεξάνδρειας. Θα ανταποκριθούν? Θα απαντήσουν? Αν και διατηρώ σοβαρές Επιφυλάξεις, εξακολουθώ να ΕΛΠΙΖΩ. ΄Ερχονται και Εκλογές, Εγώ πάντως τότε θα τους θέσω το ερώτημα, τι έκαναν για την Επίλυση των ανωτέρω.’Ιδωμεν!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *