ΤΟΠΙΚΑ posted by

Φ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΙΩΣΑ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟ

Με αφορμή την συμπλήρωση ενός έτους στην διοίκηση του δήμου Αλεξάνδρειας, ο δήμαρχος Φώτης Δημητριάδης παραχώρησε αποκλειστική συνέντευξη στο “Αλεξάνδρεια-Γιδάς”. Διαβάστε παρακάτω τι λέει για τον έναν αυτόν χρόνο. Τι αποκαλύπτει για το τεράστιο θέμα των απορριμάτων. Τι απαντάει για το ενδεχόμενο να είναι και πάλι υποψήφιος. Τι λέει για τις σχέσεις του με τους αρχηγούς των υπόλοιπων συνδυασμών και πολλά ακόμα. Διαβάστε την συνέντευξη:  

Ερ.: Κύριε Δημητριάδη, τι κάνατε έναν χρόνο τώρα στο δημαρχείο της Αλεξάνδρειας; 


Κατ’ αρχήν να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία σας να δημιουργήσετε το ιστολόγιο «Αλεξάνδρεια-Γιδάς», μια νέα και καλοδεχούμενη διαδικτυακή φωνή στην πόλη και στο δήμο μας και να σας ευχηθώ καλή δύναμη. Όπως γνωρίζετε καλύτερα από εμένα τα ηλεκτρονικά μέσα και δη τα ιστολόγια, λόγω και της αμεσότητας που έχουν στη μετάδοση τοπικών νέων και στην ανάδειξη ή τον σχολιασμό των πολιτικών, των κοινωνικών, των πολιτιστικών κλπ. εκδηλώσεων μιας περιοχής, γνωρίζουν μεγάλη άνθηση τα τελευταία χρόνια και έχουν κερδίσει μεγάλο μερίδιο επισκεψιμότητας, αναγνωσιμότητας – θα προσέθετα και εμπιστοσύνης – ιδιαίτερα σε άτομα νεώτερων ηλικιών, σε βάρος του έντυπου τύπου, ακόμη και του ημερήσιου. Με τις επισημάνσεις, τον σχολιασμό γεγονότων και καταστάσεων και την κριτική σε κακώς κείμενα, βοηθάτε στην καλλιτέρευση της λειτουργίας των τοπικών αρχών και των υπηρεσιών. Μπορώ να πω ότι στο δήμο ενημερωνόμαστε επί καθημερινής βάσεως από τα δημοσιεύματά σας, μας ενδιαφέρουν περισσότερο αυτά που αφορούν σε λάθη και παραλείψεις μας, προκειμένου, όπου και όπως μπορούμε, να βελτιώσουμε τα πράγματα. 
Τώρα, για να απαντήσω στο ερώτημά σας, θα ήθελα αρχικά να τονίσω – γιατί, ιδιαίτερα στην παρούσα συγκυρία, είναι άλλο πράγμα να βιώνεις καθημερινά «από τα μέσα» δεκάδες ζητήματα που ανά πάσα στιγμή προκύπτουν καθώς και τα προσωπικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν συνδημότες μας και να είσαι υποχρεωμένος να τα αντιμετωπίζεις και να δίνεις λύσεις και είναι άλλο πράγμα να είσαι «απ’ έξω» μη γνωρίζοντας τις καταστάσεις – το μέγεθος των τεράστιων, πραγματικά, δυσκολιών που είχαμε να αντιμετωπίσουμε, από την πρώτη κιόλας μέρα της εγκατάστασής μας στο δημαρχείο, με τέσσερις ουσιαστικά δήμους, με αυτή την έκταση, τις υποχρεώσεις και τα μακροχρόνια άλυτα προβλήματά τους, οι οποίοι, μέσα σε μια μέρα, την 1η Ιανουαρίου 2011, με το νόμο του «Καλλικράτη» έγιναν ένας, πλην όμως στα «χαρτιά», καθώς, με ευθύνη της πολιτείας, δεν υπήρξε καμία ουσιαστική και σοβαρή προετοιμασία, ικανή περίοδος χρόνου και φυσικά οι πόροι που θα εξασφάλιζαν την επιτυχία αυτής της μεγάλης μεταρρύθμισης. 
Τώρα, να αναφερθώ επιγραμματικά στο τι κάναμε τον πρώτο χρόνο της θητείας μας: 
· Πρώτο μας μέλημα ήταν να λειτουργούν απρόσκοπτα, από την πρώτη μέρα, όλες οι υπηρεσίες του δήμου, τόσο (και κυρίως) στην έδρα όσο και στις αποκεντρωμένες δημοτικές ενότητες. Λειτουργίες όσον αφορά την καθημερινότητα και την εξυπηρέτηση του δημότη, όπως είναι η αποκομιδή των απορριμμάτων, η καθαριότητα, κλπ. Στο πλαίσιο αυτό, φροντίσαμε να γίνει – όπου κρίναμε αναγκαίο – αναδιάταξη του υπάρχοντος προσωπικού ώστε να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες και πιστεύω ότι σε σχετικά μεγάλο βαθμό το πετύχαμε από τις πρώτες κιόλας μέρες. 

· Μέσα στο πρώτο δίμηνο της θητείας μας, όπως εκ του νόμου οφείλαμε, προχωρήσαμε στη συγκρότηση όλων των νέων δημοτικών οργάνων, στη συγχώνευση νομικών προσώπων με τη δημιουργία νέων που πλέον καλύπτουν διακριτά όλους τους τομείς αρμοδιότητας του δήμου. Καταρτίσαμε, πρώτοι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τον δημοτικό προϋπολογισμό του ’11, εγκρίναμε τον νέο οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας του δήμου βάσει του οποίου έγινε η τοποθέτηση του προσωπικού και, γενικά, φροντίσαμε να δημιουργήσουμε όλο το θεσμικό πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας του νέου μας δήμου. 

· Παράλληλα, προχωρήσαμε στην καταγραφή των οικονομικών και περιουσιακών καταστάσεων των τεσσάρων δήμων, ώστε να γνωρίζουμε επακριβώς όλες τις υποχρεώσεις και τα διαθέσιμά τους. Με εντολή μου προς όλες τις υπηρεσίες δόθηκε ιδιαίτερο βάρος στον εξορθολογισμό και στη μείωση όλων των λειτουργικών δαπανών στο απολύτως απαραίτητο, προκειμένου να είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας απέναντι στο προσωπικό (μισθοδοσία) καθώς και στους τρίτους (προμηθευτές, εργολάβοι, κλπ). Με την ευκαιρία να σας υπενθυμίσω ότι αντί, όπως αναμέναμε, να ενισχυθούν οικονομικά οι δήμοι και οι περιφέρειες με τον «Καλλικράτη», διαπιστώσαμε ότι στο 2011 υπήρξε μείωση της χρηματοδότησης των δήμων κατά 50% και πλέον. Σημειώστε ότι, δεκάδες δήμοι, για να μην πω εκατοντάδες, βρέθηκαν να μην έχουν χρήματα στα ταμεία τους για να πληρώσουν τους μισθούς των εργαζομένων τους. 

· Με το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας και τα επώδυνα μέτρα που λαμβάνονται από την κυβέρνηση – και τα οποία πλήττουν τους πάντες και τα πάντα, σε βαθμό πρωτοφανή, τουλάχιστον για την τελευταία 50ετία – ήταν μονόδρομος για το δήμο μας να στραφούμε στο ΕΣΠΑ προκειμένου να εξασφαλίσουμε χρηματοδοτήσεις για ζωτικά έργα και υποδομές που έχει ανάγκη η περιοχή μας και οι δημότες. Υπενθυμίζω ότι, μέσα στο 2011, εξασφαλίσαμε εντάξεις σημαντικών έργων αποχέτευσης-βιολογικού καθαρισμού για το Πλατύ και τη Μελίκη, το έργο της αναβάθμισης του δικτύου ύδρευσης στον πρώην δήμο Πλατέος, προϋπολογισμού 3.080.000 ευρώ, τον εξοπλισμό δύο σχολικών μονάδων της Αλεξάνδρειας καθώς και τέσσερα έργα στην ψηφιακή σύγκλιση. Πρόσφατα είχαμε την ένταξη του δήμου μας στο πρόγραμμα «εξοικονομώ», ενώ αναμένουμε και άλλες εντάξεις για την ανάπλαση και τον βιοκλιματικό σχεδιασμό της πλατείας ΟΣΕ και Ελευθερίας της Αλεξάνδρειας, τον βιοκλιματικό σχεδιασμό σχολείων, κλπ. Ο προϋπολογισμός όλων αυτών των έργων – συνυπολογίζοντας και αυτά που εγκρίθηκαν το 2010 – ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ. Και είναι χρήματα που καλύπτει κατά 100% το ΕΣΠΑ. Ορισμένα από αυτά τα έργα έχουν ήδη ξεκινήσει να υλοποιούνται και πιστεύω ότι πριν την συμπλήρωση αυτής της τετραετίας θα έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους. Ασφαλώς δεν σταματάμε εδώ. Συνεχίζουμε να υποβάλλουμε, όπου μας δίνετε η ευκαιρία και μπορούμε, νέες προτάσεις στο ΕΣΠΑ που αφορούν όχι μόνο τεχνικά έργα αλλά και προγράμματα κοινωνικού χαρακτήρα, με ωφελούμενους τους συμπολίτες μας, όπως η κοινωφελής εργασία, η χρηματοδότηση της λειτουργίας κοινωνικών υπηρεσιών, τα προγράμματα μαζικού αθλητισμού και άλλα. 

Παρ’ όλα αυτά, γνωρίζουμε και μέσα από την καθημερινή επαφή μας με τους φορείς και τους δημότες, τις μεγάλες ανάγκες και ελλείψεις και το μέγεθος των προβλημάτων. Την ανεργία και τη φτώχεια που πλήττει και την περιοχή μας και διαρρηγνύει τον κοινωνικό ιστό. Μέσα σε αυτές της συνθήκες χρεοκοπίας και αυτόν τον κυκεώνα των συσσωρευμένων προβλημάτων, που πολλά εξ’ αυτών δεν φρόντισε επί δεκαετίες και υπό ομαλότερες καταστάσεις να επιλύσει ή τουλάχιστον να μετριάσει ο κρατικός μηχανισμός με τις υπηρεσίες του – και εδώ δεν εξαιρώ και την τοπική αυτοδιοίκηση και τους άλλους τοπικούς συλλογικούς φορείς, παρά τις μικρότερες ευθύνες που έχουν – πώς είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν όλα αυτά τα προβλήματα τώρα και μάλιστα κάτω από αυτές τις συνθήκες; 
Δυστυχώς στον πρώτο χρόνο της θητείας μας ήμασταν αναγκασμένοι εκ των πραγμάτων να αναλώσουμε το μεγαλύτερο μέρος των προσπαθειών μας για να στήσουμε, «εκ του μηδενός» ή θα έλεγα ακριβέστερα «υπό του μηδενός», τον νέο δήμο μας. Αυτό το καταφέραμε, μπορώ να πω σε ικανοποιητικό βαθμό. Έτσι από φέτος εστιάζουμε πλέον τις προσπάθειές μας κυρίως στο να αναδείξουμε και ενδυναμώσουμε το κοινωνικό πρόσωπο του δήμου προκειμένου να στηρίξουμε, με όσα μέσα διαθέτουμε και μπορούμε, τους δημότες και ιδιαίτερα αυτούς που έχουν άμεσες ανάγκες επιβίωσης. Προς αυτή την κατεύθυνση αρχίσαμε ήδη να κινούμαστε, ενισχύοντας και συντονίζοντας τις υπάρχουσες κοινωνικές δομές του δήμου και κυρίως μέσω της δημιουργίας νέων δομών και υπηρεσιών, όπως το Κοινωνικό Φαρμακείο, μετά από πρωτοβουλία και υποστήριξη της διοίκησης του Φαρμακευτικού Συλλόγου Ημαθίας (και στο σημείο αυτό να ευχαριστήσω τον πρόεδρο, τον κ. Παράσχου και τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου), το Δημοτικό Κοινωνικό Παντοπωλείο που προτιθέμεθα να λειτουργήσουμε πολύ σύντομα, μετά την ψήφιση της σχετικής διάταξης νόμου, τον εθελοντισμό, την αξιοποίηση κοινωνικών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, όπως είναι τα τοπικά ολοκληρωμένα προγράμματα για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και τα τοπικά σχέδια για την απασχόληση. 


Ερ.: Ποια τα συμπεράσματά σας για την συμπεριφορά των πολιτών απέναντι στην πόλη και κατ’ επέκταση στον νέο δήμο; 

Η συμπεριφορά των πολιτών απέναντι στον δημόσιο χώρο και στο δημόσιο αγαθό, εξαρτάται από τη σχέση που διαμορφώνεται ανάμεσα στο κράτος και στον πολίτη και λειτουργεί αμφίδρομα. Για παράδειγμα, στα Σκανδιναβικά κράτη ουδείς πολίτης διανοείται να προξενήσει ακόμη και την παραμικρή φθορά σε δημόσιο χώρο, αντίθετα τον προστατεύει. Αυτό συμβαίνει γιατί και το κράτος σέβεται τον πολίτη, του παρέχει όλες εκείνες τις ανέσεις και εξυπηρετήσεις που καλύπτουν τις ανάγκες του. Στη χώρα μας συμβαίνει το αντίθετο, σαν να μην σέβεται κανείς κανέναν. Το κράτος τον πολίτη και ο πολίτης το κράτος και κατ’ επέκταση τη δημόσια περιουσία. Και φυσικά, με όλα αυτά που συμβαίνουν την τελευταία διετία κυρίως, η κατάσταση έχει χειροτερεύσει. Είναι, επίσης, ζήτημα παιδείας και διαπαιδαγώγησης των πολιτών καθώς και συναίσθησης της ευθύνης του καθενός μας απέναντι στο συλλογικό και στο δημόσιο αγαθό. Οι πολίτες έχουν πολλές απαιτήσεις από τον δήμο και καλά κάνουν, ωστόσο υπάρχουν αρκετοί που λόγω εσφαλμένης, ίσως, ενημέρωσης νομίζουν ότι για όλα σχεδόν τα θέματα αρμόδιος είναι ο δήμος και περιμένουν απ’ αυτόν να λύσει τα προβλήματά τους. Όπως υπάρχουν επίσης και περιπτώσεις, ευτυχώς λίγες, όπου έχουμε φθορές και καταστροφές σε παγκάκια, απορριμματοδοχεία, λαμπτήρες, φωτιστικά σώματα, σχολικές εγκαταστάσεις. Αυτό το διάστημα επεξεργαζόμαστε και σε πολύ σύντομο χρόνο θα έχουμε έτοιμο έναν αναλυτικό «Οδηγό του Δημότη» που θα περιγράφει πολύ συγκεκριμένα και με απλά λόγια αφενός τις υποχρεώσεις και δεσμεύσεις του δήμου σε όλα τα τοπικά ζητήματα και αφετέρου τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του δημότη απέναντι στο δήμο. Ο Οδηγός αυτός, αφού εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο, θα εκτυπωθεί και θα διανεμηθεί στους δημότες καθώς επίσης θα αναρτηθεί και στην ιστοσελίδα του δήμου, έτσι ώστε να μπουν κανόνες στη σχέση μεταξύ δήμου-δημότη, που ευελπιστώ ότι θα τηρηθούν και από τα δύο μέρη. 


Ερ.: Με τα σκουπίδια τι γίνεται; 

Να σας ενημερώσω – και αποτελεί είδηση αυτό – ότι με απόφαση του ΥΠΕΚΑ, που υπογράφη πριν από λίγες μέρες, εγκρίθηκαν οι προτάσεις του δήμου μας για την αποκατάσταση των χωματερών του Νησελίου, των Τρικάλων, της Μελίκης και των Αντιγονιδών – έργα συνολικού προϋπολογισμού 4.917.000 ευρώ. Οπότε λύνουμε οριστικά αυτό το πρόβλημα, που ταλάνιζε επί δεκαετίες τους κατοίκους, κυρίως του οικισμού του Νησελίου. Επίσης εγκρίθηκε η προμήθεια εξοπλισμού μεταφόρτωσης-μεταφοράς απορριμμάτων και συγκεκριμένα ένας συρμός μεταφοράς απορριμμάτων, αποτελούμενος από ένα ρυμουλκό αυτοκίνητο και δύο ημιρυμουλκούμενα containers ειδικών χρήσεων, καθώς και δύο κλαδοθρυμματιστές. Έτσι, ένα μεγάλος μέρος των παραγόμενων απορριμμάτων (χόρτα, κλαδιά, πράσινα απόβλητα κήπου) θα οδηγούνται για θρυμματισμό και κομποστοποίηση, ενώ τα υπόλοιπα θα οδηγούνται σε Χώρο Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων, ή ΧΑΔΑ εκτός του δήμου, που θα πληροί όλες τις προδιαγραφές, σύμφωνα με τον σχεδιασμό που θα προκύψει στα πλαίσια λειτουργίας του νέου Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΣΔΑ) σε επίπεδο Κεντρικής Μακεδονίας. Στον τομέα της αποκομιδής, πέραν της προμήθειας νέων κάδων απορριμμάτων μεγάλου όγκου που θα αντικαταστήσουν τους παλιούς, μέσα στο 2012 θα δημοπρατηθεί το έργο «ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης στόλου απορριμματοφόρων του δήμου Αλεξάνδρειας», επίσης χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ, που προβλέπει την επαναχωροθέτηση των κάδων, τη βελτιστοποίηση του προγράμματος αποκομιδής των απορριμμάτων και την εξοικονόμηση καυσίμων. Παράλληλα, θα προχωρήσουμε στην έγκριση νέου κανονισμού καθαριότητας στο δήμο και σε δράσεις ενημέρωσης-ευαισθητοποίησης των δημοτών, με κύριο στόχο τη μείωση των απορριμμάτων, που τελικά θα αποβεί προς όφελος του δημότη, που θα προέλθει από τη μείωση των λειτουργικών δαπανών της υπηρεσίας καθαριότητας και των δημοτικών τελών καθαριότητας. 


Ερ.: Υπήρξαν στιγμές που μετανιώσατε που ασχοληθήκατε με τον δήμο; 

Σε καμία των περιπτώσεων δεν έχω μετανιώσει που ασχολήθηκα με τον δήμο. Όταν πήρα αυτή την απόφαση, μετά και από παρότρυνση πολλών συμπολιτών μου, να τεθώ επικεφαλής, ως υποψήφιος δήμαρχος, έχοντας και την οκταετή εμπειρία ως δήμαρχος Πλατέος, ήξερα τις δυσκολίες που με περιμένουν και τι θα είχα να αντιμετωπίσω στον διευρυμένο δήμο Αλεξάνδρειας. Σε όλο το διάστημα, από την ανάληψη των καθηκόντων μου μέχρι και σήμερα, παρά το βάρος των ευθυνών και το μέγεθος των προβλημάτων, δεν έχω μετανιώσει γι’ αυτή μου την επιλογή. Όμως, μπορώ να σας πω με κάθε ειλικρίνεια ότι δεν ανέμενα, όπως και οι περισσότεροι, να συμβούν όλες αυτές οι τραγικές εξελίξεις στη χώρα μας, με το ξέσπασμα της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που έχει προσλάβει χαρακτηριστικά λαίλαπας και που δεν ξέρουμε τελικά που θα μας οδηγήσει ως Έθνος και ως Πολίτες. Όλα αυτά, όπως καταλαβαίνετε, έχουν επηρεάσει άμεσα, επί το δυσμενέστερο, την λειτουργία των δήμων όσο και τις δυνατότητές μας να προσφέρουμε εκείνο το έργο που τόσο εμείς όσο και κυρίως οι συνδημότες μας θα επιθυμούσαν. 


Ερ.: Έχετε συνεργασία με τους κ.κ. Γκιόνογλου και Αλευρά; 

Υπάρχει συνεργασία μεταξύ μας, στο πλαίσιο των δημοτικών οργάνων όπου συμμετέχουμε, όπως άλλωστε απορρέει και εκ της θεσμικής μας ιδιότητος. Βέβαια ο καθένας μας έχει και εκφράζει τις θέσεις του. Σε πολλά θέματα συγκλίνουμε, σε άλλα μπορεί να έχουμε, όπως και έχουμε, αντιτιθέμενες απόψεις, ωστόσο η συνεργασία όλων μας θεωρώ ότι είναι αναγκαία, ιδιαίτερα κάτω από τις παρούσες δυσμενείς συνθήκες. Είμαστε ανοιχτοί και προσβλέπουμε σε εποικοδομητικές και ουσιαστικές προτάσεις εκ μέρους της αντιπολίτευσης. Οι ανούσιες αντιπαραθέσεις δεν βοηθούν στην επίλυση των προβλημάτων. Ούτε οι προσπάθειες που εξαντλούνται αποκλειστικά και μόνον στο να καταλογιστούν, «σώνει και καλά», στη διοίκηση λάθη και παραλείψεις. Ασφαλώς γίνονται και λάθη και παραλείψεις υπάρχουν. Ωστόσο, θα πρέπει όλοι μας να αρθούμε στο ύψος των περιστάσεων, να κατανοήσουμε και να αντιληφθούμε, τουλάχιστον, το μέγεθος και την οξύτητα των προβλημάτων που έχει να αντιμετωπίσει ο νεοσύστατος δήμος μας. 


Ερ.: Ποιες είναι οι προσδοκίες σας για τον δήμο; 

Με χρονικό ορίζοντα το τέλος αυτής της δημοτικής περιόδου, γιατί σε αυτήν μπορώ και πρέπει να αναφερθώ επί του παρόντος, στόχος μας είναι να οργανώσουμε καλύτερα τη λειτουργία του δήμου, να βελτιώσουμε τις συνθήκες του περιβάλλοντος στην πόλη της Αλεξάνδρειας, να διευρύνουμε τις υπηρεσίες προς τους δημότες, καθιστώντας τες πλέον αξιόπιστες και αποτελεσματικές και να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τις χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ για την εκτέλεση έργων υποδομής σε ολόκληρο τον δήμο. 


Ερ.: Ποιες οι διαφορές και ποιες οι ομοιότητες στην διοίκηση του δήμου Πλατέος και του διευρυμένου δήμου Αλεξάνδρειας; 

Κατ’ αρχήν, είναι οφθαλμοφανές και το βιώνουμε όλοι μας, ότι είναι τελείως διαφορετικές οι συνθήκες που υπήρχαν πριν από μερικά χρόνια με ό,τι συμβαίνει σήμερα στη χώρα μας. Το ίδιο συνέβη και στο χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης – ένα τελείως διαφορετικό περιβάλλον μεταξύ του χθες και του σήμερα. Άλλο οι καποδιστριακοί δήμοι και τελείως διαφορετική η σημερινή κατάσταση με τους καλλικρατικούς δήμους. Συνενώθηκαν τέσσερις δήμοι και διευρύνθηκε στο πολλαπλάσιο η έκταση του νέου δήμου. Αυτό αφορά και στον αριθμό των οικισμών, που είναι πλέον σαράντα μαζί με την πόλη της Αλεξάνδρειας. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το νέο θεσμικό πλαίσιο, που μεταβάλλεται και τροποποιείται από μέρα σε μέρα, με τις δεκάδες νέες αρμοδιότητες που μεταφέρθηκαν στους δήμους, με τα πολυάριθμα νέα δημοτικά όργανα που δημιουργήθηκαν και την πολυεπίπεδη δομή τους, συνιστούν τις κυριότερες διαφορές στη διοίκηση του νέου δήμου σε σχέση με τους προϋπάρχοντες καποδιστριακούς δήμους μας, οι οποίοι, λειτουργώντας επί δεκατρία σχεδόν χρόνια, είχαν ήδη διαμορφώσει πάγιες δομές και λειτουργίες, που καθιστούσαν ασφαλώς και πιο εύκολη τη διοίκηση. Οι ομοιότητες που υπάρχουν έχουν να κάνουν με την ίδια την ουσία και το περιεχόμενο της τοπικής αυτοδιοίκησης, που ο πυρήνας της, παρά τις μεγάλες αλλαγές, κυρίως στα ποσοτικά στοιχεία και στα μεγέθη των Ο.Τ.Α. που πολλαπλασιάστηκαν, εξακολουθεί να παραμένει ο ίδιος. 


Ερ.: Αν και είναι πολύ νωρίς ακόμα, θα είστε υποψήφιος και για δεύτερη τετραετία (αναφερόμαστε στον διευρυμένο δήμο) 

Υπό τις παρούσες συνθήκες, με όλες αυτές τις καταστάσεις που ζούμε, τα τεράστια προβλήματα και τις ανάγκες που υπάρχουν, την έλλειψη οικονομικών πόρων και μύρια όσα έχουμε να αντιμετωπίσουμε καθημερινά, το μόνο που με απασχολεί και για το οποίο αφιερώνω όλες μου τις δυνάμεις είναι να καταφέρουμε να οικοδομήσουμε, όσο μπορούμε καλύτερα, τον νέο δήμο. Να τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας απέναντι στους δημότες και, στο τέλος της τετραετίας, να παραδώσουμε χειροπιαστό έργο, παρά τις αντιξοότητες και τα προβλήματα. Επί τους παρόντος αυτά με απασχολούν και το πως μπορώ να ανταποκριθώ καλύτερα στις υποχρεώσεις μου ως δήμαρχος. Είναι πολύ νωρίς ακόμη για να σας πω από τώρα τι προτίθεμαι να πράξω για την επόμενη δημοτική περίοδο. 


Ερ.: Τι πιστεύετε είναι αυτό που σας κάνει ξεχωριστό από τους προηγούμενους δημάρχους της Αλεξάνδρειας; 

Μάλλον δεν είναι φρόνιμο να απαντήσω εγώ στο ερώτημα αυτό και να μπω στη διαδικασία αξιολόγησής μου, ως δημάρχου, σε σχέση με τους προηγούμενους δημάρχους της Αλεξάνδρειας και μάλιστα πριν καν παρέλθει ούτε το ήμισυ αυτής της θητείας μου. Οι δημότες είναι αυτοί που θα κρίνουν εάν και που συνίσταται το «ξεχωριστό» που μπορεί να με διακρίνει σε σχέση με τους προκατόχους μου. 


Ερ.: Κλείνοντας, πείτε τρία πράγματα που δεν γνωρίζει ο κόσμος για τον Φώτη Δημητριάδη; 

Όπως καταλαβαίνετε, είναι μάλλον άβολο αν όχι και δύσκολο να μιλά κανείς για τον εαυτό του. Θα έλεγα ότι δεν υπάρχουν «άγνωστες πτυχές» του Φώτη Δημητριάδη. Ο τρόπος που ζω, εργάζομαι, συμπεριφέρομαι και ενεργώ είναι υποθέτω αρκετά γνωστά και ιδιαίτερα μετά την ενασχόλησή μου με τα κοινά, που μου έδωσε τη δυνατότητα να κάνω πολλές γνωριμίες με πάρα πολλούς συνδημότες και όχι μόνον και να συνεργαστώ με πολλούς ανθρώπους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *