Από το βιβλίο του Γιάννη Μοσχόπουλου: «Το Ρουμλούκι [Kαμπανία] κατά την ύστερη οθωμανοκρατία [1830-1900]»
Ο σιδηροδρομικός σταθμός Γιδά-Καψόχωρας (Αλεξάνδρεια 1994, σ. 19) / σελ. 309
Περί το 1891-1892, κατασκευάσθηκε ο σιδηροδρομικός σταθμός του Γιδά-Καψόχωρας. Πρόκειται για μικρό διώροφο κτήριο, που είναι τοποθετημένο παράλληλα στις σιδηροδρομικές γραμμές, προδίδοντας την ιδιότητά του ως σταθμός διέλευσης Γ΄ τάξης. Το ισόγειο του κτιρίου καταλάμβανε ο χώρος αναμονής και τα εκδοτήρια εισιτηρίων, ενώ στον όροφο ήταν η κατοικία του σταθμάρχη και της οικογενείας του.
Το κτίριο συνοδευόταν εξ επαφής από τον χαμηλότερο όγκο της αποθήκης εμπορευμάτων και αποσκευών στα ανατολικά του. Η ορθογώνια κάτοψη και οι απλές συνθετικές πρακτικές, υποδεικνύουν όλα σχεδιασμό, όχι από αρχιτέκτονα, αλλά από μηχανικό, ο οποίος εικάζεται ότι ήταν ο αυστριακός Konrad Josef de Vilas.
Οι υφολογικές επιλογές σε συνδυασμό με την δίρριχτη στέγη φέρνουν εύλογα στο νου σύγχρονά του κτήρια από την κεντρική Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ Δ. ΜΟΣΧΟΠΟΥΛΟΣ 31/10/2019
[email protected]/6977336818
ΕΠΕΙΔΗ,ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΗ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΕΙΧΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΞΙΑ, ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΕΝΑΙ ΧΡΕΟΣ ΜΑΣ ΟΤΙ ΑΠΕΜΕΙΝΕ ,ΑΣ ΣΥΝΤΗΡΟΥΝΤΑΙ,ΓΙΑΤΙ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΕΜΕΙΝΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΠΙΤΙΑ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ 1920-1940,ΠΟΥ ΑΞΙΖΟΥΝ ΠΡΟΣΟΧΗΣ!!!